mandag den 3. december 2012

Thoughts about winter

Hjertelig December "Hej!" til jer alle sammen...
Jeg er gået i vintermode. Det vil sige, at jeg har svært ved at komme op om morgenen, jeg fryser hele dagen, jeg drikker kaffe for at få varmen, og får ondt i maven pga. for meget kaffe. Mit tøj er er ikke så vintersmart som jeg gerne ville have det skulle være, og jeg gruer for, hvordan vi skal få økonomien til at rende rundt, når børnenes vinter - og overtøj skal opdateres (- flere gange på en sæson!) og der skal købes gaver, lækker julesnolder, for ikke at glemme juletræ og alt andet der gør tiden magisk. Men jeg elsker det alligevel... Magien der får dalende sne til at glimte i lyset, når den daler. Hyggen hver aften, når man er pakket ind i tæpper, med et krus varm kaffe eller kakao i hænderne og levende lys på bordet, i vindueskarmen, på skænken,.. etc. Jeg elsker julestjerner med lys i, og lyden af sne der knirker under mine støvler. Jeg har sågar valgt at tro på julemanden, - for det hører med! Jeg er en af de slags mennesker, der ville gå juleamok, selv uden børn, selvom der ingen tvivl er om, at det bedste ved julen og vintersne er, lysene i mine børns øjne!

I år skruer jeg det hele en tand op! og jeg vælger at ignorere alt hvad der hedder julestress. December måned vil altid være den måned vi mistede min far, men det er "kun" 1 år siden. I langt flere år, har denne måned været omdrejningspunkt for glade stunder, traditioner og jo, - Magi! Selvfølgelig bliver min farmand mindet, men det behøver ikke være trist.

Jeg vil ikke kun fejre julen, men fejre december og fejre sneen mens den er her. Jeg vil helt sikkert også bande over den, når den kommer i vejen, - men ikke mens mine børn hører det ;) de skal have lov til, at nyde dens kulde og knitren, med barnlig uskyldighed, sådan som jeg selv gjorde det, da jeg for mange år siden boede på Grønland. Hvis driverne bliver høje, så bygger vi sgu en hule! Mon ikke jeg kan huske hvordan man bærer sig ad?!!

I det nye år, skal vi kun trække os igennem det meste af januar, også flyver vi til Ægypten., Huarghada.

Så må vinter være vinter, - måske vi endda kommer til at savne den? Hmm... Jeg tvivler lidt :)

Så i forøvrigt, at jeg bloggede hos PicturingTheWorld? - Jeg har fået lov til at lave en udfordring, og Anja har fundet en lækker gevinst. I forbindelse med udfordringen har jeg også lavet et vinter layout.

Er I ramt at julestress, - og har I nogen ting som bare skal nåes?
Jeg mangler forøvrigt lidt inspiration til juleknas, så hvis du ligger inde med en god opskrift eller et lækkert link så tip mig endelig ;)

Glædelig december <3

1 kommentar:

  1. Ihh hvor er det bare dejlig julelæsning!!!!

    Jeg elsker også julen, det bare den hyggeligste tid på året, også selvom den indebære at man har mere ondt i alle led og ikke kan komme ud af sengen, og fryser helt vildt..
    Så det bare så hyggeligt med god julemusik, varme i brændeovnen, den smukke sne derude, glæden i knægtens øjne når han åbner jule og advent kalendere, hyggen med juledecorationer, julebag og leg ude i sneen...

    og ja vi voksne må bare holde det for os selv at sneen også kan være en gene, som når man skal fjerne 20 cm sne fra bilen før man kan kører hihi..
    Alligevel er sneen bare fantastisk...

    Jeg plejer at bage de pebernødder dansukker har opskrift på , på deres side.. de nemme og bare super lækre :)

    Jeg gider heller ikke julestress.. nægter det og forstår ikke andre stresser istedet for at nyde.. lave det man når istedet for at forvente man kan alt...

    Jeg har en masse ting jeg gerne vil nå, men man når det man nu når.. og så nyder man det :)

    DEt juuuulll....
    Det hygge....
    Det familie tid :)

    Glædelig 3 december :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...