søndag den 4. december 2011

2. Søndag i advent

Det er svørt at få rigtig julehygget i disse dage.
I dag var jeg med min mor på kirkegården, og vælge hvor far skal hvile. Bagefter kørte vi ud og så på en gravsten,... Vi tror vi har fundet det helt rigtige sted, og den helt rigtige sten. Det føles bare rigtigt...
Det var egentlig en lettelse, ingen tristhed dér. Men det fylder alt sammen i baghovedet, og i kalenderen, også må julehyggen vente på tur. Jeg har dog fået julestjernen op og hænge i vinduet, og i skal selvfølgelig heller ikke snydes for dagens pakkekalender gave, og advents pakken :

Adventsgaven (bogstavs stickers) kommer i dag fra Carina, - besøg hende her.
Kalendergaven (salmesider og blonde) kommer i dag fra Kreativmor - besøg hende her.

I går vandt jeg jo faktisk også en blog candy, - Inde ved altid søde og dejlig Anja link
OG en lille ekstra gevinst inde ved super dygtige "WOW" Pips link...
Glæder jeg mig rigtig meget til at se nærmere på :) Og tak til jer selvfølgelig!

Imorgen skal der snakkes med graver og stenen skal bestilles... Bisættelsen skal foregå fredag, og der er stadig mange praktiske ting der skal falde på plads. Jeg kan godt mærke at det "letter" lidt som dagene går.
Måske bliver det jul alligevel...

4 kommentarer:

  1. Du kan være helt sikker på at det BLIVER jul - uanset hvad der ellers sker. Hvor godt at I har fundet stedet hvor din far skal begraves - det føles, som du siger, godt bagefter. Der kom for få uger siden sten på min mors grav - så nu ved man hvor man kan "besøge" hende.
    Jeg sender din lille gevinst en af de nærmeste dage, når jeg har fået alle adresser. (og TAK for ros - altså ... *rødmer*)

    SvarSlet
  2. Pyha altså får helt tårer i øjnene af at tænke på alt det du må igennem her i julen, kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være, kun forestille mig smerten.. Lyder virkelig godt i sammen har været ude at finde det rette sted... Når min mor dør engang vil hun have sin aske ud over havet, og min bedste vil brændes og på de ukendtes grav så der skal ikke alle de ting til, men tror lige meget hvor, vores kære kommer hen, så vil de stadig sidde deroppe et sted og se, høre og mærke os.. og de ønsker ikke vi sørger.. Min bedste forventer vi holder en stor fest og fejre at hun har haft et godt langt liv, den dag hun forlader os.. Det siger hun tit og har altid sagt.. Og måske du også kan finde lidt glæde ved det liv du har haft med din far og ikke det du ikke får.. Det skal nok gå det hele og julen kommer som Pips siger- lige meget hvad :) Du skal nok nå at finde juleglæden og hyggen hvis du selv ønsker det :)

    Glædelig 2 advent...

    KRAM..

    SvarSlet
  3. Det er rart, når der kommer styr, på nogen af de lidt sværere ting, som f.eks. gravstenen. Når det så også føles helt rigtigt bagefter, er det jo godt
    Knus Lonnie

    SvarSlet
  4. Kondolere

    Det er god du er med i hele processes og som du skriver det letter lidt, en god måde at bearbejde sorgen.

    Knus Jette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...