lørdag den 17. december 2011

Fra alle os til alle jer...

Julestemning...
Den er udefinerbar, svær at finde (for mig) hvert år, 
og alligevel så er det tit det samme,
der frembringer den.

Glade jul, dejlige... Nej, det er ikke "den" for mit vedkommende, og SLET ikke i år!
Nogen gange har jeg følt stemningen, når jeg gik rundt inde i byen, i tusmørke, beundrende den smukke julebelysning. Men hvad er det der jul egentlig for mig? Jeg har gået og funderet lidt over det, og jul er noget der kommer én gang om året. Det sker fast d. 24. december. Vi samler familien, og så sker dét bare.
Først kommer duften... også følger hyggen, afslapningen... Disney juleshow. 

Det er som regel her jeg bliver ramt... Midt under Disney Juleshow. 

lånt her
Den rammer igen når jeg ser træet med de smukke lys.. Og igen når jeg sidder med spænding i maven, og venter på reaktionen, på dén gave, jeg er lidt i tvivl om, eller bare HÅBER sidder "lige i skabet".

I år det lidt mere ambivalent... Jeg håber julestemningen rammer mig som et godstog, og jeg frygter juleaften. Jeg glæder mig til at der er overstået, men jeg glæder mig også til at nyde de små øjeblikke.

Jeg glæder mig I hvert fald til Disney Juleshow...!


4 kommentarer:

  1. Åååhh, Jeanne ... forstår godt hvis dit julehumør ikke er helt som det plejer at være i år. Sjovt nok er Disneys juleshow også der, hvor jeg for alvor lader julefreden komme helt ind i hjertet og gør mig varm, glad og forventningsfuld. Disneys juleshow har været fast juletradion siden min barndom - håber den varer ved mange, mange år endnu :)

    Knus Jytte :)

    SvarSlet
  2. uuha jeg kender godt den følelse... og hvad er en julestemning egentlig ??? Jeg tror jeg finder den, når der er julehilsner til grønland, det plejer jeg ihvertfald hehe... Håber du kan finde din indre julenisse :D

    SvarSlet
  3. kender godt din følelse, især i år for mig er der ingen jule trang..hvis man kan sige det sådan, jeg skal jo flytte og kan kun NÆSTEN tænke på det. vil bare gerne ha den flytning overstået så jeg har valgt IKKE at pynte op og tømme julekasser men snare fylde flytte kasser..guskelov skaljeg ud i juledagene så kommer der jo lidt jul for mig. du får en stor julehilsen her fra mig nu af hele mit hjerte.

    SvarSlet
  4. Øvv Jeanne..
    Jeg forstår dig virkelig godt..
    Det så trist at det skal være sådan.. For julen burde være glædens tid.. Men for dig har den været modsat og det svært at ligge bag sig..

    Du må prøve at finde glæden over børns glæder og spænding over julen og nyde den..

    Selv har jeg det også svært ved julen i år..
    Jeg har slet ikke den hygge og glæde i mit som jeg plejer og at vi ingen sne har gør det slet ikke lettere at finde julestemningen frem..!
    Jeg har julebagt, lavet konfekt og juleslik, pakket julegaver ind, pyntet op, hørt non stop julemusik osv.. men nej jeg føler ikke den store juleglæde..
    Idag var vi ude at finde juletræ.. men vi manglede jo alt sneen som plejer at være der når vi henter juletræ.. det var faktisk sørgeligt.. og HELT forkert...


    Jeg håber at juleaften når stegen dufter osv, at der vil komme juleglæde og julestemning i mig men pt har jeg det som dig.. jeg glæder mig faktisk lidt til den er ovre..

    Men jeg er desværre også helt nede hvor intet glæder mig og min søn har været hos min mor den sidste uges tid snart og sove og blive fulgt i skole hver dag, fordi jeg ikke har det godt.. Så jeg kan ikke engang glædes over at julehygge med ham og se ham nyde julekalenderen osv..

    Jeg håber for os begge at juleaften alligevel bliver en mindeværdig og dejlig dag...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...